سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی چیست ؟

سوالی که امکان دارد برای گروه زیادی مطرح شده باشد این است که سنگ چینی چیست ؟ در جواب به این سوال باید گفت که سنگ اسلب‌ها ‌را عموما با توجه به مدل سنگی که از معدن استخراج شده مطابق با کانی‌ها ‌، آن‌ها ‌را می‌توان به سه گروه مرمریت ، سنگ مرمر و سنگ اسلب چینی دسته بندی نمود که در این جا ما می‌خواهیم مدل سنگ اسلب چینی را بررسی نماییم .

نام عمومی سنگ اسلب که بیشتر هم  به آن معروف است سنگ کریستالی می‌باشد که امکان دارد اسم آن را خیلی هم شنیده باشید . نوع سنگ های چینی در واقع توده های سنگی آهکی می‌باشند و طبق شرایطی همانند عوامل محیطی مثل بالا بودن مقدار فشار و حرارت و …  این مدل سنگ‌ها ‌دومرتبه دچار تغییر و خرابی می‌شوند .

در موضوع سنگ چینی باید بیان کنیم که همه انواع سنگ های چینی که در بخش‌هایی از کره از معادن استخراج شده‌اند  شبیه به هم نیستند بلکه امکان دارد از نظر ترکیبات شیمیایی هم با هم متفاوت باشند .

ویژگی سنگ اسلب چینی

چنانچه که جلوتر هم ذکر کردیم هر یک از سنگ های چینی ک در جاهای گوناگونی استخراج می‌شوند امکان دارد از نظر ترکیباتی که دارند فرق‌هایی در خصوصیت های خود داشته باشد ترکیباتی که در سنگ های چینی متفاوت وجود دارد این موارد است، وجود گرافیت ، سیمونیت ، کوارتز ، پیریت و … هم اشاره نمود .

دقت کنید که خصوصیت سنگ های اسلب نسبت به ترکیباتی که در آن‌ها ‌است متفاوت می‌باشد به طور مثال سنگ اسلب چینی که در آن ترکیبات کوارتز زیادی وجود دارد سفتی بیشتری هم در او می‌باشد. درباره جذب کردن رطوبت و جذب کردن آب هم باید بگوییم که مقدار تخلخل سنگ چینی خیلی پایین است و به همین خاطر جذب آب در آن‌ها ‌خیلی کم است و حتی امکان دارد کمتر از یک درصد نیز باشد .  از نظر استحکام هم باید بگوییم که تقریبا استحکامی متوسط و رو به زیاد دارد .

کاربرد سنگ اسلب چینی

در زمان های گذشته از سنگ چینی اکثرا در نما کردن ساختمان‌ها ‌استفاده می‌نمودن به ویژه در مناطق گرمسیر که استفاده کردن از این مدل سنگ‌ها ‌برای نمای ساختمان‌ها ‌خیلی رواج داشت و دلیل آن هم وجود خورشید و نور مستقیم و زیاد آن بود که این مدل سنگ‌ها ‌تاثیری که گرمای نور آفتاب بر روی ساختمان می‌گذاشت را کمتر می‌کند البته امروزه مثل گذشته خیلی زیاد از این نوع سنگ‌ها ‌در نما کردن ساختمان استفاده نمی‌کنند .

چون که با وارد شدن سنگ های تراورتن که دارای رنگبندی های خلی متنوع هستند و سنگ های شیکی هم هستند سنگ های چینی از میدان رقابت بیرون شدند و یک مدت استخراح آن‌ها ‌خیلی کمتر شد اما الان دومرتبه مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفته‌اند  .

سنگ اسلب اکثرا برای سنگ کردن سرویس بهداشتی‌ها ‌و حمام‌ها ‌و در واقع استفاده کردن از آن‌ها ‌برای نمای داخل منزل‌ها ‌مروج‌تر می‌باشد .

سنگ اسلب سفید
انواع سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی دارای انواع گوناگونی است که همه این انواع در بازار وجود دارند و از بین آن‌ها ‌می‌توان به سنگ چینی ازنا ، لایبید ، الیگودرز و سایمان قروه اشاره نمود .

قیمت سنگ اسلب چینی

عوامل مختلفی بر روی قیمت سنگ اسلب تاثیرگذار است به طور مثال موارد مانند مدل،  نوع و ماهیت سنگ چینی ، هزینه‌هایی که برای حمل و نقل آن داده شده ، پاک بودن و تمیز بودن سنگ ، طبقه بندی سنگ ، هزینه‌هایی که مربوط به استخراج و خرید کوپ و … می‌باشد همگی در قیمت این سنگ تاثیر دارند . برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با  مجموعه ما که در این زمینه فعالیت دارد در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل با سنگ اسلب چینی، کاربرد این سنگ زیبا برای نمای داخلی و خارجی خانه و ساختمان‌ها ‌و همچنین قیمت و انواع این سنگ آشنا شدیم. کسانی که به دنبال نمای زیبایی برای ساختمان خود هستند حتما از این سنگ استفاده کنند.

اگر تمایل به خرید این محصول دارید حتما با مجموعه ما تماس بگیرید. دنیای سنگ فرهان بیش از ده سال سابقه درخشان در ساخت و عرضه انواع سنگ های لوکس و شیک ساختمانی دارد. این مجموعه همواره تلاش می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین  سنگ‌ها ‌را به دست مصرف کنندگان برساند.