سنگ اسلب سفید

 سنگ اسلب سفید

 سنگ اسلب سفید
یک نوع مصالح کار از که قدیم تاکنون در حال استفاده بشریت می باشد،سنگ است. به طوری که هر زمان نام سنگ  وسط می آید؛ در ذهن هر شخصی تصویری از بنایی که از سنگ ساخته شده است می آید. یکی از این سنگ ها، سنگ اسلب سفید است. در حقیقت این نوع سنگ یکی از فر آورده های سنگ می باشد که در اکثر ساخت و ساز ها کاربرد دارد. سنگ اسلب سفید یکی از انگیزه و دغدغه های طراح های ساختمان ضمن گرایش نمودن به سنگ های طبیعی می باشد.

سنگ اسلب به چه معنا می باشد
در واقع، در زبان لاتین اسلب به معنای برگه، ورق و قطعه می باشد. و به همین علت به قطعه های بزرگ سنگ در ساخت و ساز ها، سنگ اسلب می گویند.سنگ اسلب سفید بسیار ضخیم است و ابعاد آن در مقایسه با سنگ های معمولی همچون تایل بزرگ تر است. چنانچه شما هم در طراحی یا ساختمان سازی در حال فعالیت هستید؛ قطعا نام سنگ اسلب سفید را شنیده اید. سنگ اسلب سفید با سنگ های دیگر ساختمانی متفاوت می باشد و یک نوع فرآوری و برش سنگ است به طوری که همه ی سنگ های ساخت و ساز از جمله گرانیت،مرمریت، ترواتن،چینی و مرمر در اسلب تولید می شوند.

سنگ اسلب سفید در چه جاهایی مورد استفاده می باشد
یک نوع از مرغوب ترین نوع از سنگ ها، سنگ اسلب سفید می باشد، که در بخش های متنوع ساخت و ساز از آن استفاده می شود؛ به طور مثال یک نوع بسیار کاربردی از سنگ اسلب سفید، سنگ مرمر می باشد؛ که طبیعتا همه ی ما راجع به آن و کاربردهایش زیاد شنیدیم و زیبایی و شفافیت خاص این سنگ نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده است. و در بیشتر نواحی ساختمان شاهد استفاده از سنگ اسلب سفید می باشیم.

مشخصات اصلی سنگ اسلب سفید چه می باشد؟
از مهم ترین قابلیت های اصلی  سنگ اسلب، بزرگ بودن بعد های آن می باشد به طوری که ضخامت آن به طور حدودی می بایست دو سانتی متر باشد. هنگام فر آوری این نوع از سنگ، از مواد  توری و اپوکسی ضمن مقاوم شدن سنگ استفاده می نمایند که به علاوه مقاوم تر شدن آن، این مواد از خرد شدن و شکسته شدن سنگ اسلب پیشگیری می کند. نا گفته نماند که همه ی سنگ ها ویژگی اسلب شدن را دارا نیستند. چرا که سنگی که از آن به عنوان فر آوری شدن استفاده می نمایند می بایست کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و طرح آن نظر هر ببینده ای را به خود جلب نماید.سنگ هایی که دچار تخلل می باشند و در واقع یکنواخت نیستند ضمن اسلب شدن مناسب نمی باشد.برخی از مشخصه های اصلی سنگ اسلب سفید عبارت است از
بزرگ بودن ابعاد آن
دارای رنگ شاخص و طرح زیبا
برخوردار بودن از کیفیت بالای فرآوری
زیبایی بی نظیر و خیره کننده

استفاده از سنگ اسلب سفید چه مزیت هایی دارد
همانطور که کمی قبل تر هم اشاره شد، استفاده از سنگ اسلب سفید امروزه  در ساختمان سازی و دیگر مکان ها ، بسیار رایج می باشد. یکی از بهترین فر آورنده های این نوع سنگ، دنیای سنگ فرهنگیان می باشد که مرغوب ترین سنگ اسلب ها را با انواع مختلفی از طرح و رنگ به شما عزیزان ارائه می دهد.از مزیت های مهم سنگ های اسلب سفید  که در دنیای سنگ فرهنگیان ، فرآوری می شود ماندگاری و دوام بسیار بالا، کیفیت بی نظیر و شفافیت چشمگیر آن می باشد.که کاربرد بسیاری در پروژه های اداری، هتل، تجاری، مراکز لوکس و مناطق مسکونی دارد.برخی از مزایای دیگر اسلب سفید عبارت است از
قدرت چسبندگی زیاد: از آن جایی که این نوع از سنگ، ویژگی چسبندگی بی نظیری دارد بدون نگرانی، می توان از آن در ارتفاعات بلند ساختمانی استفاده نمود.
مستحکم و مقاومت بالا:  مقاومت زیاد سنگ اسلب سفید سبب جلوگیری از شکسته شدن و خرد شدن این سنگ در مقابل فشار های مکانیکی و شرایط آب و هوا شده است.
استفاده فراوان و متنوع: بر خلاف سایر سنگ ها، که فقط در بخش خاصی مانند کف یا نمای ساختمان کاربرد دارند، سنگ اسلب بدون داشتن محدودیت، در نواحی مختلف ساختمان سازی کاربرد دارد.
نگهداری راحت و آسان: مزیت دیگر این نوع سنگ، این می باشد که همان طور که در شرایط طبیعی قرار میگیرند برای نگهداری از آن، جای نگرانی وجود ندارد و احتیاجی به شرایط ویژه ای ضمن نگهداری ندارند.
تنوع بسیار در رنگ و طرح: نکته دیگر از مزایای سنگ اسلب این می باشد که دارای انواع مختلفی از رنگ و طرح می باشند و هیچ گونه رنگ غیر طبیعی در آن به کار نرفته است و با همان شکل اصلی خود، فر آوری شده است.

سنگ سفید چینی

نکات حائز اهمیت هنگام خرید سنگ اسلب سفید چیست؟
برای خرید سنگ اسلب ساختمانی، لازم است تا به برخی از نکات دقت فرمائید و آگاهی خود را نسبت به این مسئله افزایش دهید. برخی از این نکات عبارت است از
مقاوم بودن فشار سنگ
جذب آب سنگ
دقت به کاربرد سنگ
توجه به شکل و اندازه سنگ
یکنواخت بودن سنگ با ضخامت بالا
قیمت و هزینه سنگ
نوع مکانیزم فرآوری سنگ
رنگ سفید و شفافیت آن
معدن سنگ
میزان مقاومت کششی بودن و خمشی سنگ
نوع برش سنگانواع سنگ اسلب سفید
در حقیقت سنگ های اسلب سفید رنگ، از سنگ های کریستالی محسوب می شود که به طور معمول،رنگ های سفید این نوع سنگ دارای خطوط طلایی یا خاکستری رنگ می باشد، یک نوع دیگر از سنگ های مرمریت سفید وجود دارد که به صورت رنگ کرم روشن یا سفید شیری می باشد. و دسته اخر هم سنگ های مرمر سفید است که ویژگی عبور نور را دارا می باشد و دارای خطوط طلایی رنگی می باشد.

سخن پایانی
چنانچه در کار ساختمان سازی و طراحی پروژه های مختلف هستید یا قصد خرید سنگ اسلب سفید برای منازل و دیگر مکان های خود را دارید، پیشنهاد ما به شما گروه صنعتی دنیای سنگ فرهان می باشد که بدون شک از بهترین فرآورنده های سنگ اسلب سفید می باشد چرا که سنگ های اسلب این مجموعه از بالا ترین کیفیت برخوردار است و انواع مختلفی از طرح و رنگ را دارا می باشد به طوری که چشم هر ببینده ای را به خود خیره می کند.

برای سفارش محصول کلیک کنید