سنگ اسلب خارجی

سنگ در حوزه ساختمان سازی از مدت‌ها ‌است که همواره مورد توجه ساختمان سازان بوده است و همواره سنگ یکی از ارکان مهم در قسمت نمای ساختمان محسوب می‌شود. موارد استفاده از سنگ زیاد است مواردی همانند پی ریزی، دیوار کشی، سفت کاری، تزئینات داخل ساختمان و خارج از ساختمان بوده است. در گذر زمان به تدریج استخراج سنگ‌ها ‌برای تزئین نمودن فضای داخل و نمای بیرونی ساختمان زیاد شده است.

در این مقاله از مجموعه دنیای سنگ فرهان به طور کامل در رابطه با سنگ اسلب خارجی صحبت خواهیم کرد.

کاربرد سنگ اسلب خارجی

از سنگ اسلب خارجی در موارد زیادی از ساختمان استفاده می‌شود که در این جا برخی از آن‌ها ‌را بیان می‌کنیم. از این سنگ برای فضای داخلی ساختمان، برای سنگ فرش کردن کف هال و پذیرایی، برای سنگ فرش نمودن کف لابی و همین طور کف سالن های ورودی، برای سنگ کردن دیواره های داخل ساختمان، وهمین طور برای دیواره شومینه و سنگ کردن دیواره آسانسور، دیوار پشت تلویزیون، برای سنگ کردن کف و دیوار مراکز تجاری و فروشگاه های شیک و همین طور از این سنگ برای سنگ کردن سرویس های بهداشتی شیک و حمام های مستر استفاده می‌شود. در مواردی دیگر نیز کارایی دارد.

بزرگترین تولید کننده سنگ اسلب خارجی

معادن خیلی زیادی در همه جای این کره ی خاکی اقدام به فراوری و استخراج کردن سنگ های قشنگ و ویژه می‌کنند که تعدادی از این معدن‌ها ‌در دنیا خیلی مشهور و شناخته شده هستند. این مدل سنگ های خارجی که به شکل اسلب تولید و عرضه می‌شوند عموما در کشور‌هایی مثل برزیل، یونان، هندوستان، ایتالیا، اسپانیا، چین و … فراوری و تولید می‌شوند.

کشور چین به خاطر ارزان بودن قیمت با توجه به کیفیت مناسب سنگ ها، بزرگ‌ترین  کشور در زمینه فرآوری سنگ های شیک در دنیال است.

در کشور ما از سنگ های خارجی برای سنگ کردن ساختمان‌ها ‌و پروژه های شیک استفاده می‌کنند. به خاطر قیمت تقریبا بالا‌تر سنگ های خارجی و زیبا و بی نظیر بودن این مدل سنگ ها، عرضه سنگ های لوکس خارجی به شکل اسلب انجام می‌گیرد.

برخی از انواع سنگ های خارجی

نمونه‌هایی از انواع سنگ های خارجی که در کشور ما هم از این مدل سنگ‌ها ‌در مراکز لوکس استفاده می‌شود و کاربردهای زیادی دارند عبارتند از: سنگ مرمریت امپرادور ترکیه، سنگ مرمریت کاپوچینو ترکیه، سنگ مرمریت امپرادور اسپانیا، سنگ کریستال ولوکاس یونان، سنگ کریستال پاندا چین، سنگ مرمریت گلدن دراگون هندوستان، سنگ گرانیت کوپا کاپانا برزیل، سنگ گرانیت ماگما گلد برزیل و …

فرآوری سنگ به شکل اسلب یکی از مدرن‌ترین  و جدیدترین شیوه های آماده کردن سنگ است که خصوصیت های بسیار فراوانی همانند قیمت خرید و بارگیری و حمل و نقل آسان تر، زیبایی و قشنگی بیشتر، کمتر کردن مقدار پرت و ضایعات سنگ و … را به همراه دارد.

مزایای خرید سنگ اسلب

فرآوری و آماده کردن سنگ به شکل اسلب مزیت‌ها ‌و خصوصیت های بسیار فراوانی در قیاس با شیوه های قدیمی دارد و جدای از زیبایی و قشنگ بودن سنگ، مقاومت و طول عمر زیاد ان هم به طور چشمگیری زیاد است.

در این شیوه از فرآوری از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که به شدت با کیفیت و جدید هستند و برای برش دادن و کالیبراسیون  نمودن و همین طور ساب دادن و صیقل کاری سنگ از این دستگاه‌ها ‌استفاده می‌کنند و با توجه به عمل اپوکسی و نصب  کردن توری پشت ورق ، امکان شکسته شدن و خرد شدن سنگ خیلی کاهش می‌یابد.

امروزه فرآوری کردن سنگ به شکل اسلب بر روی خیلی از سنگ‌ها ‌امکان اجرا دارد و در صورت اجرای درست تمام مراحل برش کاری، ساب و کالیبراسیون، می‌توان در محیط های گوناگونی از اسلب استفاده کرد. ضمن اینکه در شیوه فرآوری اسلب، مقاومت سنگ نسبت به شیوه های قدیمی افزایش می‌یابد و عمر سنگ هم زیادتر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با سنگ اسلب خارجی و انواع و کاربردهایی که این سنگ گرانقیمت و زیبا دارد آشنا شدیم. سنگ در کارهای ساختمانی یکی از ابزار مهم است و در قسمت های زیادی در ساخت و ساز ساختمانی کاربرد دارد. یکی از انواع سنگ های زیبا که در ساختمان های جدید از آن استفاده می‌شود سنگ اسلب است آن هم سنگ های خارجی که از بیرون کشور وارد می‌شوند و دارای کیفیت خوبی هستند.

 اگر قصد خرید این محصول را دارید با مجموعه ما در ارتباط باشید. دنیای سنگ فرهان بیش از ده سال سابقه درخشان در ساخت و عرضه انواع سنگ های لوکس و شیک ساختمانی دارد. این مجموعه همواره تلاش می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین  سنگ‌ها ‌را به دست مصرف کنندگان برساند.